088-1662600 info@court1.nl

Segmentatie

Segmentatie

Een definitie van segmenteren is “afscheiden”. Maar ook, “in kleine hoeveelheden verdelen”. En dat is precies wat we voor je doen. Om beter en gerichter te communiceren, kun je klanten in groepen verdelen. Klanten binnen een specifieke groep hebben namelijk overeenkomsten. Bijvoorbeeld overeenkomsten in leeftijd, woonsituatie of interesses. Maar ook overeenkomsten in de producten die ze bij je kopen of de prijscategorie waarin ze besteden. Er zijn dus veel varianten waarop gesegmenteerd kan worden. De kunst is om een ideale mix van deze varianten te maken en de communicatiegroepen die hieruit ontstaan goed in kaart te brengen. Letterlijk en figuurlijk. Alleen op deze manier kun je bepalen met wie en waar je gaat communiceren.

"De quickscan heeft mij geholpen om mijn marktgebied af te kaderen. "

"Nu begrijp ik waarom ik veel klanten uit aangrenzende gemeenten ontvang."

Vestigingen

Klanten

Gemiddelde reistijd

Omzet

Op zoek naar draagvlak voor jouw plan?